Godbiter finner veien hjem

Noen ganger dukker det opp noen riktige godbiter på bruktmarkedet. Sist gang jeg var der fant jeg keramikk. Denne figuren henger nå i mitt kjøkkenvindu, og passer sammen med andre keramikkting jeg har funnet tidligere.
Jeg har spart på mye forskjellig opp gjennom årene. Det har vært eggeglass, frukter i glass, salt og pepperbøsser, og buddhafigurer. Nå har jeg fått øynene opp for små hus i keramikk. I dette huset sitter det små mus og titter ut:)



Dette er til å ha te-lys i.
Nå har veska jeg bestilte på Epla kommet. Det er Rita med bloggen: Ruta som har laget den. Veska er et gjenbruksprosjekt og jeg falt jo pladask da jeg så den!

37 kommentarer:

  1. Så søte de er... likte veldig godt "mannen" som henger jeg da ;))
    En er bare lekker den vesken!
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  2. Søde små huse :) og dejlig taske.

    SvarSlett
  3. Det var en fin figur du fant! Moro og litt annerledes. De andre figurene er også kjempefine. Gratulerer til vesken!

    SvarSlett
  4. Dejlige anderledes ting Og soede er de ogsaa. Gode fund.

    SvarSlett
  5. Kul att hitta nya finsaker. :)

    SvarSlett
  6. Musehuset minnet meg litt om mumiehuset ;)

    SvarSlett
  7. Så fina keramikting du fyndat med ina milda färger.

    SvarSlett
  8. Koselig med samleting - det blir små skatter som er verdifulle å gjemme på! Kjempefin veske! Jeg skjønte med en gang hvem som hadde laget den :-)

    SvarSlett
  9. Hei:)
    Å gå på skattejakt hos Brukthandlere er bare så spennende. Jeg ser du har funnet flere fiine ting:)

    SvarSlett
  10. Artig å finne ting som hører sammen og som hører til deg;)..figuren i vinduet var herlig!
    Rita lager masse flott, og veska var kjempefin!

    SvarSlett
  11. Så tøft med keramikk og den gubben som henger var morsom. Flott veske du har kjøpt deg , du kledde den , klem fra Bente :0)

    SvarSlett
  12. Hei, så fine ting du har fått kjøpt deg.Den i vinduet er helt max. Supert og få se deg med vesken på og håper du blir glad i den. Den passet deg. jeg har de alltid hengende på meg fordi jeg liker stoffer som har hatt sit liv, Heheh.. Jeg ønsker deg en god uke.:))

    SvarSlett
  13. Skøn keramik. Lige den stil holder jeg også meget af.

    God aften.
    Kh Randi ♥

    SvarSlett
  14. Så herlig den var, skjønner godt at den måtte bli med hjem :-)

    Ha en fin kveld - klem Siv

    SvarSlett
  15. For en herlig figur du har i kjøkkenvinduet ,likte veldig godt de små husene også.Ha en flott kveld.

    SvarSlett
  16. Det er nogle rigtig fine keramikting du finder.
    Og veska-en er virkelig skøn.

    SvarSlett
  17. Mange fine skatter her. Musene var skjønne! Forstår godt at du falt for veska, kjempefin var den! Ha en fin uke! :)

    SvarSlett
  18. Så herlege!! Og ei flott veske! Ha ei fin veke.

    SvarSlett
  19. Så kule ting! Første figuren ser ut til å høre sammen med ei dame jeg har i samme stil. Hun har vært pakket ned og ryddet bort i flere år (skifter litt på pynten underveis), men skjønner nå at jeg kanskje skal dra henne frem fra glemselen igjen....

    SvarSlett
  20. Ja det var många fina godbitar!
    Ha det gott!

    SvarSlett
  21. Så mye fint du har funnet, og så mange fine vårlige ting du har laget i det siste:) Veska var også kjempefin.

    SvarSlett
  22. Häftig keramik och fin väska.
    Kram Birgitta

    SvarSlett
  23. Hei!! Morsomme ting du sparer på!! Kul veske!! AnneK:-)

    SvarSlett
  24. Så fine hus, mye det er kjekt å ha ,-) Kul veske, det var der den endte.

    SvarSlett
  25. Skal si du har funnet mye gøy :-) Bruktmarkeder er gøy, masse snålt å få tak i der.

    SvarSlett
  26. Så moro når man finner ting man leter/samler på.
    Riktig søt den "
    hengende mannen"
    Flott veske
    Klem Tone

    SvarSlett
  27. Dejligt keramik du har der...specielt dentykke kone synes jeg er sød...Genbrugstasken er da bare for fed...den inspirerer næsten til at prøve taskemageri!

    SvarSlett
  28. Roligt att göra så fina fynd!
    Ha en bra dag!
    /Ann-Britt

    SvarSlett
  29. Herlig keramikkfigur du har funnet! Bruktmarked er gøy :)
    Skikkelig kul veske du har kjøpt, også. Flott med gjenbruk!

    SvarSlett
  30. Gratulerer som en av seks heldige vinnere, som får nominasjonspremie hos Håndlaga 2011!

    SvarSlett
  31. Så god den ser ut, den keramikkmannen! =)

    SvarSlett
  32. Den er smuk som ind i helvede :-))))

    Genbrug er guld!!! nogle gange...

    Klem Vilma

    SvarSlett
  33. Hei hei hei.
    Så flott keramikk. Noen ganger er man skikkelig heldig.
    Og du....ville bare fortelle, om du ikke viste det, så er du jo nominert til beste handverksblogg, men du har vunnet et gavekort også. Sjekk Handlaga. Kult. Nå blir det å se om vi blir en av de ti finalistene i de forskjellige gruppene. MORO.
    Kos ettermiddag. Jeg syr flere høner puh
    Klem

    SvarSlett
  34. Så flotte ting du har funnet på loppis! hadde det ennå vært så fine ting på loppisene her rundt, så hadde det vært en fryd å handle, men det er nok langt mellom godbitene på disse kanter. Og Grattis med utmerkelsen på EPLA, så gøy, og absolutt fortjent! Nydelig veske forresten!
    Klem Cille

    SvarSlett
  35. De to øverste likte jeg veldig godt. Nydelig. Og super veske. Mange fristelser på Epla.
    Ellen :)

    SvarSlett

Ulla-Bella blir kjempeglad for dine hyggelige kommentarer:)