Inn for landing

Noen ting tar lengre tid enn annet. Og grunnen til at denne vesten i Drops Delight har tatt så lang til er rett og slett fordi alle rutene var slitsomme å hekle. For en kaklehøne som ofte er i selskap med likesinnede er det ikke bare greit å følge en oppskrift hvor rutene ikke har like kanter rundt det hele. Så, enden på visa ble at denne måtte hekles i ro og mak når de andre hønene var gått til ro.

Oppskriften til denne vesten fant jeg her på Garnstudioet. Jeg valgte å hekle den lengre enn oppskriften tilsa, derfor kaller jeg den for vest i stedet for en bolero:) Delight er et vakkert garn, og det er en fryd og jobbe med det.
Ekstra gøy var det og se at Ellen Sand akkurat har blitt ferdig med sin vest også - heklet i et annet garn og farge:) Her kan dere se hennes flotte versjon.

58 kommentarer:

  1. Hei på deg!!

    Så fin den var da, nydelig!
    Flink du er!:)

    Ønsker deg en super helg, og riktig fin påske!
    Klem Jatte♥♥

    SvarSlett
  2. Flott og fargerik vest :) Skjønner godt at disse rutene krever konsentrasjon.
    Jeg vil invitere deg og alle som leser dette til å delta på påskenøtter på min blogg. Der handler det om å være kreativ og bruke fantasien. Velkommen til å delta :)

    SvarSlett
  3. Hvor er din vest dog flot - et stort arbejde men hele indsatsen værd.

    Garnet har et meget flot farvespil.

    Kh Jane

    SvarSlett
  4. Aj, har ellers ikke tid til computer lige nu, men så billedet af din flotte vest, så dét måtte jeg lige udforske lidt. Hvor ér den altså flot. Kan godt forstå du måtte have lidt ro. Godt at du har lavet den længere.

    Det ser ud som om I har dejligt solskinsvejr?!

    SvarSlett
  5. Ooo! Den ble flott!
    Ha en fin påske!

    SvarSlett
  6. Åååå, den där har jag också tittat på och tänkt virka!
    Kikade på den senast denna morgon...
    Kanske lite tankeöverföring!!
    Ha en fin fredag!
    /Ann-Britt

    SvarSlett
  7. Sikke flot den er,og nogle skønne farver.

    SvarSlett
  8. Så flott vest :-) Herlige farger også. Ønsker deg en strålende helg

    SvarSlett
  9. En fin forårsvest. God påske :)

    SvarSlett
  10. Råstilig!! Har selv sett denne, men syntes den var kort, så skikkelig smart at du forlenget den! Kan tenke meg rutene tok litt tid, men godt jobba!!

    SvarSlett
  11. Tøff vest du har heklet, og flott fargesammensettning, et skikkelig vårplagg.
    Ha en finfin helg!

    SvarSlett
  12. Åh, vel verd å vente på, den va kjempefin, den trur æ at æ ska "kopiere", takk for tipset :)

    SvarSlett
  13. Nydelig! Blir mer anvendelig som vest, tenker jeg!
    GOD PÅSKE!!

    SvarSlett
  14. Åhhh , hvor fin den er , ønsker dig & famile og din søde hund en god påske.

    :-) Vilma

    SvarSlett
  15. Nydelig garn du har brukt! :O)

    SvarSlett
  16. Kjempe fin vest, nydelige farger på det garnet.
    God helg !

    SvarSlett
  17. KJempe fint vest, denne kan du vera stolt over.

    SvarSlett
  18. Vesten ble kjempefin! Smart av deg å lage den lengre, ser veldig fin ut. Ønsker deg en riktig god helg.

    SvarSlett
  19. Nyyydelig :) kanske jeg også klarer av det om 4-5år eller noe sånt :p

    SvarSlett
  20. Fin!
    Jeg skulle til å legge opp til en sånn jeg også, men kom på i tide at vester/boleroer ikke er det jeg bruker mest. Den ble kjempefin og hadde jeg ikke hatt alt for mye på pinnene i forhold til kapasiteten, hadde jeg begynt på en jeg også!

    Lykke til med bruken av din! (Mao. jeg håper du bruker den masse!)

    Og goood påske til deg og dine.

    SvarSlett
  21. Så nydelig den ble :O) Fikk lyst å prøve selv... Har sett den fine til Ellen og :O)
    God påske !!!

    SvarSlett
  22. Den ble nydelig din også. Tror virkelig jeg må prøve meg på det garnet en gang. Men nå har jeg lovet meg selv at jeg IKKE skal kjøpe nytt, hverken stoff eller garn, før jeg har brukt opp noe av alt jeg har.
    Ellen:)

    SvarSlett
  23. Så lekker den ble - elsker de fargene der :-)

    God påske - klem Siv

    SvarSlett
  24. Kjempe fin vest;) Superfin med de rutene;)

    SvarSlett
  25. Flott vest! Skjønner at den krevde litt konsentrasjon! Morsomt å se den i en annen farge og boleroversjon. Rart hvordan forskjellige farger kan gjøre plagg helt ulike! Ha en god helg! :)

    SvarSlett
  26. Så herlig vest du har heklet! Nydelige farger og mønster på den.:) Likte at du heklet den lengre, slik at det ble en vest og ikke bolero.

    Imponert er jeg!:)

    SvarSlett
  27. Øjjj hvor er den flot, den opskrift må jeg have hentet ;-)
    God weekend til dig og dine

    SvarSlett
  28. Åhh så underbart vacker väst i ljuvliga färger!
    Ha en skön helg!

    SvarSlett
  29. Kjempefin vest og fine farger!! :-)

    SvarSlett
  30. For en lekker vest! Kan tenke meg den krevde konsentrasjon ja! Flotte farger!
    God helg!
    :)

    SvarSlett
  31. Den västen skulle även jag tycka om att ha. Ha det så gott i helgen.

    SvarSlett
  32. Hei Ulla-Bella! Takk for alle de hyggelige kommentarene jeg får! Det setter jeg pris på! Det gjør godt å se at det finnes noen som er like ihuga og produktiv som meg på håndarbeidsfronten. Det hender nemlig at folk rundt meg synes det blir for mye av det gode.. Jeg er tydeligvis ikke alene om å ha noe i fingrene til enhver tid..Knallfin vest!! God helg til deg ønskes fra Siri:-)

    SvarSlett
  33. Det vart ein flott vest i fine fargar :) God å bruka no når det vårast. God påske til deg :)

    SvarSlett
  34. Ser ut som om det var mye arbeid på den, men den ble flott da. Jeg likte fargene. Ønsker deg en fin fredagskveld. :))

    SvarSlett
  35. Den er blevet rigtig fin og dejlige farver.

    SvarSlett
  36. Alt arbeidet ga iallefall et nydelig resultat.
    Herlige farver i den også. Du er skikkelig flink.

    Ønsker deg en riktig fin påske.

    Klem

    SvarSlett
  37. Den ble rålekker da, godt å få den ferdig tenker jeg :O) Ha en flott Påske , klem fra Bente.

    SvarSlett
  38. Stilig! Både modellen och färgerna. Skulle önska jag orkade börja på något sådant, den ser bara helt underbar ut :)

    SvarSlett
  39. Så fin den blev! Jättefina färger också

    SvarSlett
  40. Lekker vest! Herlige farger sammen!
    God helg! :)
    Hilsen meg

    SvarSlett
  41. Så fin.. o härliga färger...ha en bra helg.../kikka

    SvarSlett
  42. wow, rett og slett nydelig.
    God påske
    Klem Tone

    SvarSlett
  43. Den blei stilig!
    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  44. Hei og hå! Så fin vesten ble, og så morsomt skrevet om kalking og hekling! Kjenner igjen "problemet", eller utfordringen! Men koselig er det! Helgeklem:-)

    SvarSlett
  45. kakling skulle det stå ;-)

    SvarSlett
  46. GRATULERER! Du har vunnet påskenøtten på bloggen min for en artig vri på historien om brudeparet! :)
    Send meg en e-post med navn og adresse, så får du en liten hilsen i posten.
    Og du og alle som leser dette er hjertelig velkommen til å delta videre i konkurransen :)

    SvarSlett
  47. Vilken snygg väst du virkat! Det lät krångligt med rutor som inte har lika sidor! Men resultatet blev verkligen fint.

    SvarSlett
  48. Den ble virkelig flott. Den tipper jeg at du kommer til å bli veldig fornøyd med utover våren. Likte fargen veldig godt.

    God påske :)

    SvarSlett
  49. Nydelig vest! Godt tips det å strikke den lengre, mer anvendelig synes jeg enn en bolero. Nydelig garn du har brukt - lett og lekkert!

    Ha ei fin påske!

    SvarSlett
  50. Den er blevet rigtig flot, og du har ret i at Delight er et skønt garn at strikke/hækle i, og farverne er bare så smukke.

    SvarSlett
  51. Det er en meget flot vest. Wauw!
    Ak ja, man kan ikke både læse opskrift og kagle ;) Jeg er sikker på, du får brugt vesten flittigt.

    SvarSlett
  52. En riktig flott og staselig vest! Skjønner godt du har måtte konsentrere deg under arbeidet! Ikke alt som er egnet for kakling ved siden av.
    Ønsker deg en kjempeflott og god påske!

    SvarSlett
  53. Kjempeflott :-)
    og mye arbeid :-)

    God påske :-)

    SvarSlett
  54. Hvor er vesten flot, kan godt lide at den har fået ekstra længde, farverne er super flotte ;-)

    SvarSlett

Ulla-Bella blir kjempeglad for dine hyggelige kommentarer:)