Hifa-lykke


I dag kom ulla fra Hillesvåg Ullvarefabrikk. Deilig myk og godluktende ull. Da ble det en lykkedag i dag også:)

Ulla skal brukes på sene høstkvelder til å lage dekor til strikkede vesker, ullbrosjer, og ullbilder. Man får rett og slett aldri for mye ull. Jo fler farger man har og arbeide med, jo mer givende blir det.


Denne nydelige turkise ulla skal blandes med andre blåtoner og bli til himmel i ullbildene. Vinballongen med det turkise vannet var det Tovepia som gav meg ideén til.



 Lime er en favorittfarge også i hagen. Euphorbia, eller vortemelk som den også heter er flott både med og uten blomster. Blomstene er egentlig høyblader, og er skikkelig limefarget:)


Frodo velger og bruke den bringerbærfargede ulla som sovepute. Den gutten vet og kose seg!
 


22 kommentarer:

  1. Wow,så mye flott ull, gleder meg til å se hva du lager utover høsten

    SvarSlett
  2. Det ser härligt ut med ull i fina färger. Jag håller med om att det är roligt att ha många färger att arbeta med...

    SvarSlett
  3. Så mange herlige farger det var på dette garnet.
    Frodo og jeg er enige om fargevalget :-)

    SvarSlett
  4. Å så mykje herlig ull !! Du har så rett så rett, ein kan ikkje få for mykje ull !! Her har du å kose deg med !

    Blir artig å sjå kva du får ut av henne :))

    Ha en riktig god helg. Fornuftig Frodo !

    SvarSlett
  5. Så fin ull du har fått! Hunden vet vad som er godt!
    Maria

    SvarSlett
  6. Vilka härliga färger! De kan du nog göra nåt fint av :-)

    SvarSlett
  7. Så spennende - jeg har såvidt prøvd nålefilting og gleder meg til å se hva du får ut av denne ulla. Nydelige farger.

    God helg til deg:-)

    SvarSlett
  8. wow, her var det mye flott.
    Gleder meg til å se hva du lager utover høsten.
    God helg
    Klem Tone

    SvarSlett
  9. Ulden er dejlig og sikke flotte farver.
    Hunden er så skøn. Hvilken hunderace er han?

    SvarSlett
  10. Oi så fine farger det er på ulla di!
    Mange farger = masse kreativitet tenker jeg!

    SvarSlett
  11. Fine farger - likte best den lilla jeg ;-) Noen timer kos foran deg her ser jeg :-)

    God helg til deg og klem fra Siv

    SvarSlett
  12. For noen lekre farger! GISP!!!!
    Du har så rett. Man finner masse kreativitet med flere farger. Og ull er det da aldri bortkastet å kjøpe ;)

    SvarSlett
  13. Så flotte farger, er spent på å få sjå kva fint du lager:))

    SvarSlett
  14. Så mye flott ull. Ja ikke rart hunden velger den fargen for hunder liker visstnok rødt. Den fargen virker beroligende på hunder sies det...
    Hunden min er veldig glad i ullgarn. Kjøper jeg noen nye nøster må de alltid snuses lenge på, og hun tar de gjerne med seg i senga si om hun kan...

    SvarSlett
  15. Skulle prøvd meg på slik nålefilting jeg også, for det blir lekkert. Flotte farger du har her, så gleder meg til å se bruken av denne ulla!
    Så koselig at vinballongen din også fikk pryde hagen:D
    Kos deg i helga og klem fra meg;)

    SvarSlett
  16. Det ser ud til at være noget dejligt uld, skønne farver. Jeg glæder mig til at se hvad du får ud af det :)

    SvarSlett
  17. Det er var mye lekkert ull. Blir spennede og se resultater av det:) ha en riktig fin helg:)

    SvarSlett
  18. Å, så mykje flott ull :) Det blir nok mykje fint av den! ha ein fin kveld :)

    SvarSlett
  19. What a delicious inspirations in your blog!
    Lovely!

    SvarSlett
  20. kjempefin ull,og tusen takk for linken du ga meg:)

    SvarSlett
  21. :) Det blir spennende å se hva du lager utover høsten :)) Ha en flott og kreativ uke! Klem

    SvarSlett
  22. Spennende, her må jeg følge med. Håper du får til mye fint. Herlig hund som vet å finne seg de deiligste soveputene :)

    SvarSlett

Ulla-Bella blir kjempeglad for dine hyggelige kommentarer:)