Adventstid

 Adventstiden er over oss, og det er tid for å tenne det første lyset. Adventslysene i år er satt i blikkbokser som er dekorert med syskrinets gjemmer. Gamle gardinfrynser, striebånd, blonder og pyntebånd. Kun nummerbrikkene og lysene er kjøpt.
 
 
Det var gøy å rote i syskrinet og finne små rester av bånd og blonder.



  Jeg kommer nok til å lage flere av disse boksene, for de er jo også kjekke å ha småting i.
Med dette adventsarrangementet deltar jeg også hos NIB-utfordring desember.

 
 Adventstid

Det første lyset tennes i dag
vi starter en tid med glede
En tid for ro, en tid for tanker
om verden vi kan forbedre.

Ulla-Bella






32 kommentarer:

  1. Den flotteste adventstaken jeg har sett!!! Kjempefin!!
    kos deg og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Også den flotteste adventskrans jeg har set - speciel og personlig!
    Så også dine hæklede juletræer - de er da også unikke. God søndag til dig og dine.

    SvarSlett
  3. Lysene dine ble kjempe koselige!
    Jeg har ikke bånd og sånnt, men kanskje man kan tenke på å lage noe sånnt til neste år.
    Flott flott flott

    SvarSlett
  4. Så utrolig fine de var!!!!! Super måte å lage noe ut av "ingenting" . Klem :)

    SvarSlett
  5. Knall fine, pynter opp veldig. Ha en fin kveld

    SvarSlett
  6. Hej Ulla Bella. Jeg kan læse at du også har været i gemmerne for at pynte din adventskrans, som er super fin må jeg sige.
    Stine:)

    SvarSlett
  7. Hej! Vad roligt att du vill vara med i min utlottning. Så fint du pyntat dina adventsljus.
    Önskar dej en fortsatt trevlig första advent.
    Kram Birgitta

    SvarSlett
  8. Wow- du verden for en flott adventstake!! Tror jeg må revurdere min- denne var virkelig superfin! Ha en fin adventstund-
    klem fra Sissel

    SvarSlett
  9. Knallfint arrangement av adventslys du har laget! Dette er absolutt det fineste jeg har sett innen adventslys.
    Det føles godt å bruke av de tingene man allerede har liggende i skuffer og skap.

    SvarSlett
  10. Veldig fin adventsstake!! :-)

    SvarSlett
  11. :) Så flotte lyseholdere :) HMS er jo viktig nu i denn forjulstida, regner med at disse tilfredsstiller kravene :) Kjempetøff lysestake i innlegget under :)) Ha en fortsatt fin søndag, klem

    SvarSlett
  12. Utrolig fin :) Og, kreativ! :)

    SvarSlett
  13. Det er dog den fineste adventskrans jeg har set i år...mega-god ide... Godt jeg har gemt masser af dåser!

    SvarSlett
  14. So fin denne var. Og så einaste i sitt slag.

    SvarSlett
  15. Så utrolig nydelig den ble.
    Klem Tone

    SvarSlett
  16. Så fint du har gjort med dine lys!

    SvarSlett
  17. Men så snygg adventsljusstake... *vill också ha* :)

    SvarSlett
  18. Så vacker du gjort din adventsljusstake. Det blir en fröjd att tända ljus i den.

    SvarSlett
  19. Så utrolig fint det ble :-) Helt spesielt, og veldig dekorativt :-D

    Ha en fin kveld og klem fra Siv

    SvarSlett
  20. Så utrolig lekkert!!! Dette vil jeg også prøve! Tusen takk for inspirasjon.

    Jeg har forresten en liten give away, som kanskje kan gjøre hverdagen litt mer leken? Se her: http://www.lekenhverdag.com/2010/11/give-away-med-tre-vinnere.html

    SvarSlett
  21. Dette er gjenbruk på sitt beste! Det ble både rustikt og romantisk, kjempefint :) Jeg syns alltid det er gøy å ta frem div rester og se hva jeg kan gjøre ut av det. Nå ble jeg inspirert!

    SvarSlett
  22. Så nydelig fin denne var! Har tenkt på å lage egen adventsstake i år, faktisk med kubbelys på et fat,så dette var midt i blinken! ;-) Ps! Ja, jeg vet at første lys alt skal være tent;-) God advent!

    SvarSlett
  23. Kjempeflott - og så godt som bare gjenbruk. Sånn kan jeg like

    SvarSlett
  24. Hei.Kjempe fint.Så flink du er som kommer på så mye fint.Virkelig kreativ.Nydelig lysestaker.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  25. Nøj det er super flot, du er bare rigtig god til at hitte på gode idé.

    SvarSlett
  26. Denne var en av de fineste "stakene jeg har sett. Har du noe metall/glass imellom? Helt forelsket i den hi hi
    Toppers dag videre.
    klem
    Randi

    SvarSlett
  27. Så utrolig fin den er!
    Nå ble plutselig mine 4 kubbelys på et lilla plastfat fra nille ganske stusslig gitt :-)

    SvarSlett
  28. Vilken fin ide att ta tillvara det som finns i syskrinet.
    Dina dekorationer på ljusen är ju fantastiskt fina.

    Ha en riktigt fin vecka
    Gunilla

    SvarSlett
  29. For en aldeles nydelig og kreativ adventsstake! Ikke er den brannfarlig heller(slik som min...;)

    SvarSlett
  30. nydelige ting og bilder.:-) en fin søndag til deg.:-)

    SvarSlett

Ulla-Bella blir kjempeglad for dine hyggelige kommentarer:)