Påskefin

Nå har jeg strikket med påskegarnet jeg kjøpte, og det ble et trekk til pølsetermosen. Til matfars store fortvilelse! Han kan ikke forstå hvorfor damer alltid må strikke trekk til alt hellom himmel og jord!
Hvordan forsvare dette? Er det nyttig - holder det pølsene varme lenger? Og hva med trekk til Zaloflasken - er det nødvendig? Nei, vi sliter litt med å forsvare oss når det gjelder disse trekkene altså!
Men, fine er de!
Trekket ble strikket på liten rundpinne, med vrangbord oppe og nede. De små mønsterbordene tegnet jeg på rutearket før jeg startet.
Påskeharen er fra en gammel barnegenseroppskrift - den ble tegnet litt om på papiret. Nå er jeg klar for å nyte vårsolen i påska, med medbrakte pølser på termos.



13 kommentarer:

  1. Knallfin termos , det er grunn nok det vel :) Herlige kaniner og mønster du har valgt på dette trekket.Gleder meg til påske ja , med masse kos og hobby , klem fra Bente :)

    SvarSlett
  2. Hehe, ja det er ikke alltid en ser det samme :)
    Nydelig strikk, hvertfall, og et ekstra solgløtt på påsketur!!

    SvarSlett
  3. Har ikke sett en påskepynta termos før,
    men denne er rett og slett søøøt:)!

    SvarSlett
  4. Nyttig vet jeg heller ikke...men du så søt den var :O)

    SvarSlett
  5. Hvorfor gjøre noe som helst .. :D
    Trekket var jo kjempesøtt! Fint bidrag til å øke påskekosen dette! :)
    Ha en koselig dag!
    Klem Lisa

    SvarSlett
  6. Men så fin!
    Och varför måste allt ha en praktisk funktion...kan det inte bara få vara snyggt!?
    Är säker på att korvarna smakar MYCKET godare ur denna termos!
    Måste bara göra nåt liknande...
    /Ann-Britt

    SvarSlett
  7. Jeg synes trekket er kjempestilig! Det er da hyggelig å omgi seg med fine ting, og dette trekket må da være fint å holde i også. De er da så glatte disse termosene.

    God tur ut!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  8. Ja, heller ikke jeg fatter hvorfor vi kvinder altid skal beklæde dåser og bøtter, men jeg gør det selv :-)
    Fordi vi kan, måske??

    SvarSlett
  9. Nydelig. Rett og slett.
    Klem Tone

    SvarSlett
  10. Å jeg forstår deg så godt. Denne her var bare så lekker. Nusselig. Kos deg med trekket du.
    Klemz

    SvarSlett
  11. Å, så fint påsketrekk, nydelige harepuser! :o)
    Man får vel kanskje bedre grep om ting med litt ull utenpå ....? :o))
    Og så er der jo myyyye koseligere med denne termosen enn en vanlig ståltermos!!!

    SvarSlett
  12. Termosen kler dette trekket veldig godt, og det er det eneste som teller! Nydelige påskeharer :-)

    SvarSlett

Ulla-Bella blir kjempeglad for dine hyggelige kommentarer:)