Sweet Shawlettes blog tour

Jeg er glad for å få være med på World blog tour for Jean Moss's siste bok Sweet Shawlettes. Boken inneholder 25 forskjellige oppskrifter på halser, sjal og annet tilbehør. På nettsiden til Jean Moss kan du se bildegalleriet fra boken. Boken er å få kjøpt på Amazon eller Bokkilden


I am delighted to be a part of the World blog tour for Jean Moss's last book, "Sweet Shawlettes". The book contains 25 different recipes for cowls, capelets and other accessories. You can find a picture gallery from the book on the Jean Moss website. The book is available from Amazon or Bokkilden


Fra boken har jeg laget en hals som heter Frost. Mønsteret har hun blitt inspirert til å lage etter Selbu mønstere fra Norge. Jeg har valgt å bruke Drops Delight som mønsterfarge, fordi jeg elsker fargeskiftene i garnet. I tillegg har jeg strikket halsen dobbelt, med sort bakside.

I have made something from the book - a lovely neck named "Frost". The pattern of this particular piece has strong influences from the Norwegian Selbu-patterns. I have chosen to use the yarn "Drops delight", because I love the shifts of colour in it. I have also chosen to knit the neck double, with a black backside.



Jean Moss er kjent for sine strikkedesign for Rowan, og hun har samarbeidet med både Ralph Lauren og Benetton. Du kan lese mer om henne her.

Jean Moss is well known for her designs for Rowan, and she has cooperated with both Ralph Lauren and Benetton. You can read more about her here.


Give Away! Nå skal dere få anledning til å være med i trekningen av Sweet Shawlettes. For å være med må du gå inn på bildegalleriet fra boken, og fortelle i kommentarfeltet her hos meg - hvilken oppskrift du ville ha laget fra boken. Det er anledning til å kommentere til og med 26. mars. Den 27. mars presenteres vinneren her på bloggen.

Give away! I am now inviting you to participate in the draw of a copy of "Sweet Shawlettes". To participate in the give away you have to look at the project gallery, and choose which pattern you would make from the book. Write your choice in my comment field.  The last day to leave a comment is the 26th of March is a part of the Give away - the winner will be presented on this blog on the 27th of March.


Her kan du besøke de andre bloggene som har presentert boken denne gangen.

The following blogs have also been a part of the Blog tour - visit some to see what they did in their presentations.

WORLD blog tour
Wed 7 Mar        Jen_Arnall-Culliford Knitwear Jen Arnall-Culliford       
Thurs 8 Mar      Needled  Kate Davies
Fri 9 Mar           Rock and Purl Ruth Garcia-Alcantud
Sat 10 Mar        Woolly Wormhead Woolly Wormhead
Mon 12 Mar      Yarnscape  Alison Barker
Tues 13 Mar     Confessions of a Yarn Addict Anniken Allis
Wed 14 Mar     Joli House  Amanda France
Thurs 15 Mar   This Is Knit  Lisa & Siobhan
Fri 16 Mar         The Knitting Institute  Katy Evans
Sat 17 Mar        Life’n Knitting  Carla Meijsen
Sun 18 Mar      ConnieLene  Connie
Mon 19 Mar      Just Call Me Ruby  Susan Crawford
Tues 20 Mar     Tiny Owl Knits  Stephanie Dosen
Wed 21 Mar     Ulla-Bella  Anita Tørmoen
Thurs 22 Mar   Heike Knits Heike Gittins


38 kommentarer:

  1. I love Frost too - your version is great!

    SvarSlett
  2. Da prøver jeg igjen.. :O)

    Det var en fin hals!
    Jeg ville ha strikket penumbra, den likte jeg godt :O)

    SvarSlett
  3. Denne boka ser spennende ut, så den ønsker jeg meg :)
    Halsen du har strikket er nydelig! Vakkert med garnet som skifter farge.
    Jeg ville ha strikket modellen kardamili, men antakelig i andre farger :)

    SvarSlett
  4. VAMP! Nydelig skjerf!
    Halsen din ble også flott. Nydelig det garnet der.
    Ellen :)

    SvarSlett
  5. Oj, her var det masse fint å velge mellom. Hadde nok strikket flere av modellene, men jeg tror den første hadde blitt arabesque. Frost hadde nok også stått høyt på lista hos meg. :)

    SvarSlett
  6. Tror jeg ville ha strikket Grace først - den var nydelig:) Frost ville bli nr to - mange muligheter med forskjellige fargekombinasjoner....:)Morsomt prosjekt du er med på:)) Klem:)

    SvarSlett
  7. I would make the harlequin design. It looks like a lovely book! Thanks.

    SvarSlett
  8. I would love to make Vamp. It is such a beautiful and elegant design!! I love everything about it! Such beautiful designs! Thank you for this opportunity : )

    SvarSlett
  9. Oj her var det mye flott! Jeg ville ha valgt flere, men velger spesielt "miss garricks" fordi jeg digger denne type mønsterstrikk.

    SvarSlett
  10. En flott hals i nydelige farger.
    Jeg falt veldig for Madame Alfred, et mønter jeg kunne tenkt meg å bruke. Flott å ha noe å hive over seg en sen sommerkveld på hytten.

    SvarSlett
  11. Så fin en hals du har strikket, den så varm ut :-)

    SvarSlett
  12. Jag skulle börja med Ceilidh och Frost. Sen är det många fler jag skulle vilja göra.

    SvarSlett
  13. I would make either the Bronte or the Fizz capelet.

    SvarSlett
  14. I love this book...so many nice patterns. I would make Madame Alfred. I love how casual it looks and would wear this with jeans and t-shirt!
    woolyknitsnbits@live.ca
    Ravelry: zenitude

    SvarSlett
  15. Jeg hadde nok forsøkt meg på Frost..

    SvarSlett
  16. min favorit är nog madame Alfred men i andra färger.

    elainesbild@yahoo.se

    SvarSlett
  17. Godt jeg kom meg hjem og fikk være med på dette! Penumbra ble min favoritt, men sannelig var det mye flott der!

    SvarSlett
  18. Så fin halsen ble med fargeskiftene!! Min favoritt er nok grace

    SvarSlett
  19. Her var det mye fint, ville nok prøvd meg på Frost:)
    Ta gjerne turen inn til meg og bli med på min give away.
    Hilsen fra Marianne

    SvarSlett
  20. Harlekin er helt klar min favorit.
    Lækker bog - jeg har plads på hylden.

    SvarSlett
  21. Jeg bøyer meg i støvet- så mye fint!!! Hvis jeg fortsetter å øve, så kanskje jeg kan få til noe lignende en dag?? Blir gjerne med på give-away; med insppirasjonsbok ville jeg jo vært enda nærmere målet!

    SvarSlett
  22. Hei, Grace var absolutt min favoritt, men der var jammenmej masse anna fint også:)
    Eg også vil gjerne vere med på giveawayen din, for strikkebøker har eg alltid plass til:)

    Ønsker deg ein fin fredag:)

    Ja, og så må eg ikkje gløyme å seie kor fin den blei, halsen din, og eg er enig i at fargeskifte på dette garnet er fortreffelig:)

    SvarSlett
  23. Mye lekker, men Grace står øverst på lista :-) Jeg har også plass til den i hylla, hehe. God helg!

    SvarSlett
  24. Kunne gjerne tenkja meg å strikka Ceilidh då denne ville varma godt ute på køyretur i min elektriske rullestol.

    SvarSlett
  25. Så mye lekkert! Jeg likte Kardamili best, men ville ha valgt andre farger!
    Deretter Evergreen og Fizz.
    Ha en god helg! :)
    Klem Lisa

    SvarSlett
  26. Der er mange fine modeller i bogen ! Jeg tror at jeg ville starte med Evergreen :-)
    strikkeglade hilsner
    Angelika

    SvarSlett
  27. Det var mange fine modeller. Jeg går for Evergreen først;)

    SvarSlett
  28. Halsen du har strikket er kjempevakker! Veldig glad i selbu mønsteret, har flere ting mamma har strikket med det mønsteret :)

    Veldig vanskelig å velge bare én da!! Men tror jeg ville begynt med polperro :) Langt utenfor hva jeg ville klart selvfølgelig, men om man tenkte seg til at jeg var kjempeflink strikker, så hadde jeg valgt den sånn ved første øyekast :)

    Ha en strålende helg :)

    SvarSlett
  29. Oj, denne flotte giveawayen har gått meg hus forbi!
    Selv om det var mye å velge blandt, ble min favoritt miss garricks!
    Ha ei god helg.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  30. Å så masse fint :) Men eg hadde nok valgt og begynne med penumbra :)

    SvarSlett
  31. Heihei! :Så fin giveaway :)
    Min favroitt er bronte.

    klem fra siv anita, swimzy
    http://swimzys-hobbyblogg.blogspot.com/

    SvarSlett
  32. så mye flott, kunne egentlig tenkt meg å strikke nesten alt, men den jeg likte best var MANTILLA. Ha en flott helg

    SvarSlett
  33. Dette vil jeg være med på! Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  34. tror jeg ville ha strikket drift :) til å begynne med :) ha en strålende søndag ulla bella!

    SvarSlett
  35. oisann dette vil jeg være med på ja.
    Klem Tone

    SvarSlett
  36. Masse flotte ting du viser,men mitt valg ville nok og bli grace..blir gjerne med på dette!! Hilsen fra Sophia mailadrese stiggo4@gmail.com

    SvarSlett

Ulla-Bella blir kjempeglad for dine hyggelige kommentarer:)