Innheklet egg

Nå er påsken rett rundt hjørnet, og jeg synes det er fint å ha i alle fall litt påskepynt fremme i høytiden. Det går mest i egg her både hengende og liggende til pynt på lysfat, o.l. Dette året blir det ett lysfat med både store og små pyntede egg. De små har jeg heklet rundt.
Det er bare å følge formen til egget, og finne på et enkelt mønster underveis. Hvis man trenger ideér er det lurt å finne frem hekleoppskrifter på duker, gardiner eller annet for å gjøre det lettere. Jeg skal ikke fortelle hva som skjedde da eldstesønnen måtte blåse ut innholdet i egget ! En god latter fikk vi i alle fall :)

Nå gjenstår det store egget jeg skal lage. Det er et gammelt pappegg som foreløpig er grunnet med maling. Det skal pyntes på en helt annen måte, og materialet ligger i fryseren av alle steder. Våger du å gjette hva det er?

25 kommentarer:

  1. Hihi det var ganske kult! :)

    SvarSlett
  2. Jeg tør ikke gætte på hvad der gemmer sig i din fryser, men venter spændt på at få et glimt. Søde hækleæg :)

    SvarSlett
  3. Så morsomt med innheklet egg!
    Likte veldig godt Little Hen Lace også :)

    SvarSlett
  4. Hmm. spennende, men jeg skal ikke prøve meg på å gjette.

    Så flotte de ble de innheklede eggene:)

    SvarSlett
  5. Stilig! Har sett innheklet stein, men hadde ikke kommet på ideen med innheklede egg. Kult!

    SvarSlett
  6. Så stilige eggene ble med denne pynten! :)
    Tja, hva kan du ha i fryseren .. ? Nyper kanskje, som du trer på en ståltråd og surrer rundt .. :)
    Ha en god helg!
    Klem Lisa

    SvarSlett
  7. Hva er det du skal finne på nå da? jeg ble virkelig nyskjerrig.
    Kjempe fine de to små her iallefall.
    God helg
    Klem Tone

    SvarSlett
  8. Søte innheklede egg!
    Blir spennende å se hva du drar fram fra fryseren :-) Selv har jeg ikke noe i fryseren som kan egne seg til å pynte opp et påskeegg, hehe

    SvarSlett
  9. Helt utmärkt med virkat pynt på ägget. Bara att välja färger som matchar till annat så blir det ju en rolig inredningsdetalj. HA EN SKÖN HELG.

    SvarSlett
  10. Det är så fint att virka in saker, men jag har aldrig förståss hur man gör... :)

    SvarSlett
  11. Oh vilka fina ägg!!! Dem är ju alldeles underbara!

    SvarSlett
  12. Fine fine indhæklede æg...hvad du har i fryseren til at pynte et æg med kan jeg ikke gætte...men jeg skyder alligevel fra hoften: Rosenkål?

    SvarSlett
  13. Kjemepsøte egg :) Jeg gleder meg til å se hva du skal finne på. Også ha materiel i fryseren da... Spennende!

    SvarSlett
  14. Så smart ide :) Takk for at du deler.

    SvarSlett
  15. Stilige heklede egg :-)

    Aner ikke hva som ligger i fryseren nei, ble litt nysgjerrig ja.

    SvarSlett
  16. Så stilig! Hmmm jeg klarer ikke å tenke meg noe som helst som ligger i fryseren og som kan brukes til å pynte egg med - gleder meg til fortsettelsen jeg :-D

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  17. Ble nyskjerrig på hva som ligger i fryseren :)
    Disse du har laget var i alle fall kjempefine og litt anderledes påske egg. Det liker jeg :)

    SvarSlett
  18. Pynt som ligger i fryseren? Nei den tar jeg ikke. :)

    SvarSlett
  19. Oioioi så mystisk, noe i fryseren du kan bruke til å pynte egg med... Vel, jeg har overhodet ingen anelse, så det blir gøy å finne ut hva det er :-)

    SvarSlett
  20. Den påskepynten krever vel at en er lett på hånden? :-) Kjempefin pynt!

    SvarSlett
  21. Lekkert! Men jeg rekker ikke å bli ferdig med noe slikt før til eventuelt neste påske ;)

    SvarSlett
  22. Skønt påskepynt du har lavet - kunne være man selv skulle komme igang ;)

    SvarSlett
  23. Så fine de var! Nå er jeg veldig spent på hva det er som ligger i fryseren ? :-) Klem

    SvarSlett

Ulla-Bella blir kjempeglad for dine hyggelige kommentarer:)