Mer retro


Da var Ulla-Bella bitt av retro-basillen :) Dette er en oppskrift fra det gode år 1983 - året da jeg selv gikk ut av ungdomsskolen. Kanskje har man selv blitt litt retro også, for sannelig skal ikke hele ungdomstrinnet møtes på lørdag til gjensynstreff. Vi har samlet over 50 stk. som vil være med. Det blir sikkert morro!

Denne grytekluten skal ha en picotkant rundt, og nå er spørsmålet hvilken farge bør man velge? Samme farge som grytekluten? (slik som i oppskriften) eller grønn - aprikos?

Oppskriften på disse gryteklutene:



18 kommentarer:

  1. Rigtig god fornøjelse med festen - det skal nok blive sjovt :O))

    Rigtig flotte grydelapper - Jeg ville vælge samme farve som i opskriften til kanten ;O))

    SvarSlett
  2. Stilig gryteklut! Morsomt på bruke gamle mønstre. Ha en flott dag!

    SvarSlett
  3. Jeg tror nok ogsaa jeg ville vaelge den samme farve. De er rigtigt soede.Haaber du faar en hyggelig kvell.

    SvarSlett
  4. Flott gryteklut. jeg ville valgt kontrastfarge, den grønne :)

    SvarSlett
  5. Lekker gryteklut! Gamle oppskrigter fungerer fortsatt. Jeg synes at det hade vaert kjekkt med en gul kant og etterpå en grönn picotkant. Men deet er du selv som velger.
    Ha det godt1
    Maria

    SvarSlett
  6. Gryteklutene var skikkelig søte! Jeg synes du skulle hekle rundt med bunnfargen. Tror blomster kommer mere "fram " da. Men det bestemmer jo du, og smak og behag er som kjent forskjellig!
    Så moro med klassefest. Vi har også hatt flere slike etter ungdomsskolen, og det er artig å treffes igjen og prate med de man aldri ser elers! Kos deg!
    Ha en fortsatt super dag og klem fra meg :)

    SvarSlett
  7. jeg ville vælge bundfarve , og tilslutter mig det Guri siger :-)))

    SvarSlett
  8. Morsomt med litt retro. Spennende hvergang når jeg er på bloggen din og titter. Du er produktiv:)

    SvarSlett
  9. Gamle oppskrifter er i vinden som aldri før! Disse er kjempe nydelige. Siden du spørr...så hadde jeg gått for kant i samme farge som grytekluten, men smaken er som kjent delt..

    SvarSlett
  10. Så utrolig flotte de var.
    Tror nok jeg også hadde valgt farge likedan som gryteklutene.
    Til lykke med festen.
    Klem Tone

    SvarSlett
  11. Utrolig søte grytelapper :-)

    SvarSlett
  12. :) Trur jeg hadde valgt grønt, da blir det i skikkelig retro-stil :) Kos deg videre med hekletøyet :)

    SvarSlett
  13. ÅÅh vad snygg! Sparar genast ner beskrivningen så att jag kan testa någon gång.

    SvarSlett
  14. Lekker gryteklut - trenger ikke å brukes en gang, den vil ta seg godt ut som pynt.

    SvarSlett
  15. Fine retro-grydelapper og tak for opskriften.

    Dem kunne jeg godt tænke mig at lave engang.

    God fest :))

    SvarSlett

Ulla-Bella blir kjempeglad for dine hyggelige kommentarer:)