Frostet glass

Med frostmaling på lyslykter kan man skape hyggelig stemning i vintermørket. Jeg har brukt frostmaling fra Panduro, Frosted Glass Laquer som også finnes som spray: Effekt Spray Frosted Glass.

 
Stjernene er Peel-Off Stickers som lett fjernes etter at malingen er påført glassene. Men jeg lærte fort at malingen ikke må tørke før man tar dem av. Da følger nemlig litt av frostmalingen med - sikkert fler med meg som har erfart dette med maskeringstape også!
Malingen tørker på 30 minutter, og hvis man ønsker den vannfast herdes glasset i ovnen.
Det er enkelt å gjøre det litt hyggelig i mørket!

16 kommentarer:

  1. Så smart! Og så fint som det ble;)

    SvarSlett
  2. Åh så smart, enkelt og ikke minst koselig :)
    Takk for tipset. Skal legge det på minnet mitt :))
    Ønsker deg en flott kveld
    KLem

    SvarSlett
  3. Så fine de ble! Kan jeg spørre hvor store glassene dine er og hvor du har kjøpt dem?

    SvarSlett
    Svar
    1. De er fra Panduro:

      http://www.pandurohobby.no/Catalogue/50-Lag-Dekorer/5050-Dekorfigurer/505035-Glass/1/820719-Lyskopp-glass-5x65-cm

      Slett
  4. Utrolig fine! Tror jeg skal lage noen slike selv jeg, veldig stemningsfulle å ha utendørs også :D

    Ha en fin kveld,
    Klem Jatte!!

    SvarSlett
  5. Ser veldig gøy ut å prøve dette og resultatet ser veldig bra ut! Takk for tips!

    SvarSlett
  6. De var kjempe søte. Stemningsfult. Kanskje man skal sende inn en bestilling på maling ja.
    Ha en fin uke videre.

    SvarSlett
  7. Hvor er det fint - en rigtig god ide - tak :)

    SvarSlett
  8. Dette ble jo virkelig flott.
    Klem Tone

    SvarSlett
  9. De ble kjempeflotte! :) veldig stilig, og så enkelt. Det må definitivt prøves :) ha en fin dag!

    SvarSlett
  10. Det där var intressant och mycket vackert.

    SvarSlett
  11. Lyslyktene ble kjempesøte :)

    SvarSlett
  12. Spennende prosjekt :)) Og fint ble det ♥ ha ei fin helg!

    SvarSlett
  13. hej
    det er nu altid veldig koslig med fydfadlys,
    så fine dine er.
    har nu længe fulgt din blog her fra dk
    og har stor fornøgelse af at læse den
    selvom jeg ingen har selv.
    mvh karin pr

    SvarSlett
  14. Takk for tips! Jeg skal ha hjem noen tantebarn for å lage hemmelige julegaver en dag, og da kan dette være noe vi kan gjøre :-))

    SvarSlett

Ulla-Bella blir kjempeglad for dine hyggelige kommentarer:)