Ull-lerret


Nå er ull-lerretet ferdig til bruk. Det har nå hengt til tørk i flere dager etter å ha blitt tovet med grønnsåpevann. Hver del av prosessen med å lage ullbilder har sin sjarm. Det å jobbe med grønnsåpe og vann, kaste, og vri, rulle og slite. Deilig! Men fryktelig slitsomt også :) Nå står brodering for tur. Det er den rolige delen. Det tar ofte lang tid også, siden bildene jeg lager ofte er i A4 format. Resultatet blir til underveis, og er sjeldent bestemt på forhånd. Alle de fine broderitrådene kjøpte jeg av en eldre dame som hadde sluttet å brodere pga. alderen og dårlig syn. Det var som en liten godterifabrikk - mange poser med tråder i alle regnbuens farger. Bare det å sortere trådene etter farger tok flere uker. Men nå som trådene kommer til nytte er jeg glad jeg tok meg tid til å sortere dem etter farger:)

2 kommentarer:

  1. Gleder meg virkelig til å se ferdi bilde! Flotte farger!

    Kos deg i helga og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Vet ikke om jeg har sett bilder laget i denne teknikken, før, så det blir spennende å se ditt :-) Legger meg til som følger jeg, så jeg blir oppdatert.

    Ha ei fin helg og klem fra Siv

    SvarSlett

Ulla-Bella blir kjempeglad for dine hyggelige kommentarer:)