Vi synger julen inn!

Det er gøy å hente slike pakker som dette på postkontoret. Der har de ristet, lyttet og lurt på hva den inneholdt. Men, hun kom ikke med en eneste lyd - før hun var i hus hos meg - Gerda Gullstrupe!


Frodo måtte jo selvfølgelig sjekke ut dama! Gerda ble vunnet i give away, og kommer fra Petrines kunstneriske hånd.


Årets juleblader er i hus, og til en forandring har jeg vurdert dem, og gitt dem karakterer. Andre personers vurderinger blir nok ikke det samme som mine- og takk for det. Vi har jo alle forskjellige ting vi liker ved akkurat disse julebladene!


Kamille Jul:          
Mye matoppskrifter for den bakeglade. Mange kjøpetips. 24 sider reklame.

Familien Juleideér:  
Intrykket mitt her blir at jeg har sett oppskriftene før. 6 sider reklame.

Allers Julens Ideér:
Mye variert håndarbeid. 25 sider reklame.

KK Jul:             
Enkle og fine strikkeoppskrifter. 42 sider reklame.

Alt om Julen:          
Norsk Ukeblad -Mye småbakst, og enkel småpyssel. 4 sider reklame

Karakterer:

1. plass - beste juleblad     
Alt om Julen og Allers Julens Ideér får delt 1. plass !

2. plass                               
KK Jul

3. plass                             
Familliens Juleideér

4. plass                  
Kamille Jul











17 kommentarer:

  1. For ei herlig, syngende dame :-D

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  2. Hei, hei :) Her er det tyst som i graven etter at Gullstrupen forlot heimen, og godt var det. Har ikkje kjøpt blada enda, men fint å lese vurderingane dine, skal huske på dei når eg kjøper. Her går det i Strikka engler, dvs har berre strikka ein enda, slike som skal stivast med lim.

    Ha ein strålande torsdagskveld:)

    SvarSlett
  3. Takk for rangeringa av juleblader! Da er det vel greit å følge anbefalinga og gå for de to på delt første plass. Sånn i første omgang ;o)
    Super syngedame- skjønner godt at Frodo ble interessert!

    SvarSlett
  4. Tra la la la og vov til Fredo.

    Klem :-)

    SvarSlett
  5. Det var ei herleg dame du vann :)

    SvarSlett
  6. For en morsom figur!!
    bra du har satt karakter på de, synes bestandig at jeg blir så skuffa over disse juleheftene:/

    SvarSlett
  7. Herlig syngedame du har fått.
    Ha en fin helg. :)

    SvarSlett
  8. Hei, så artig syngedame du har fått i huset -gratulerer med den:)
    Takk for tips med julebladene. Det er nok ikke alle som er like interessante selv om de er fancy utenpå.
    Ei fin helg til deg:)

    SvarSlett
  9. En flott dame du har fått i hus:))
    Takk for tips på juleblader; ikke alltid like greit å ta med seg det beste hjem, og jeg ønsker mest mulig håndarbeid:))
    Ha ei flott helg, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  10. Flott dame du har fått. Bra du tipser litt om julebladene. Har kjøpt ett og det var ikke så verst. Greit med mange småting og ideer man kan bruke til julehilsener. Takk for hyggelig kommentar hos meg. Ha en fin lørdag

    SvarSlett
  11. Nämen ooo var det du som vann den vackra sångerskan - grattis! Och vilken tur att hon redan är van vid vovve (Barnum) så det går säkert bra med vovven hos dig! :-))

    SvarSlett
  12. Jeg elsker juleblader og har kjøpt 2 i år også. Tar vare på de fra år til år. Jeg kunne godt bare ha lest de ommat fra år til år også. Artig at du gir karakter da. Utrolig mye reklame hos noen. God helg til deg.
    Klem

    SvarSlett
  13. Gerda Gullstrupe ser bare helt fantastisk ut! Heldige deg som har vunnet henne :)
    Kjekt at du har vurdert årets juleblader. Bladde kjapt gjennom alle disse bladene hos Narvesen, før jeg endte med 2. Morsomt å se at det er de to som fikk 1. plassen hos deg :)

    SvarSlett
  14. Hej Ulla Bella!
    Kul när alla jultidningarna kommer. Kul är det också när du tittar in på min blogg.
    Allt gott
    Annika

    SvarSlett
  15. Syngedamen var helt herlig! Grattis med gevinsten. :)

    Takk for tipsene om julebladene. Her er det lett å gå seg vill, eller bare la seg friste av forsiden.

    SvarSlett
  16. Ha ha, jag gillar verkligen Gerda! :)

    SvarSlett

Ulla-Bella blir kjempeglad for dine hyggelige kommentarer:)