Garntransport

Nå har vi vært på tur rundt i midt-Norge og før avreise ble garnbutikker peilet inn på kartet. Ingen butikk er lik den andre, og det kan dukke opp spennende og uprøvde garn. I Røros er det mange koselige butikker, og fine gamle bygninger.

Husflidsbutikken har selvfølgelig mange godbiter, og valget falt på håndfarget garn fra prosjektet Mirasol i Peru. Dette garnet blir kanskje brukt til et skjerf - bare jeg finner den rette oppskriften.
 

I Trondheim var det en selvfølge og se den prektige Nidarosdomen, men like viktig var det å finne den eneste garnbutikken de hadde i byen!
Der fant jeg dette flotte garnet som heter Fame trend fra Marks & Kattens.
På var reise var nok den største fristelsen alle de glade sauene vi møtte. De ba nesten om å få bli med oss hjemover:) Jeg har ved flere anledninger blitt spurt om jeg har sauer, men det har jeg dessverre ikke.

32 kommentarer:

  1. Det ser ud som om I har haft en dejlig tur. Og sikke fine garner du har fået med dig hjem. Glæder mig til at se, hvad du får tryllet frem af det :o)

    God dag.

    Kh Randi ♥

    SvarSlett
  2. Bare én garnbutikk i hele Trondheim??
    Vi har to bare her i bygden...
    Kjemoeflotte bilder. Røros ser fin ut. Har aldri vært der. Og Nidarosdomen er jo bare majestetisk!
    Takk for titten.

    SvarSlett
  3. Kan ikke skryte av mange garnbutikker i byen nei, men det er to :) En på Trondheim torg og en i fjordgata:)
    Som jeg vet om da, mulig det er flere.

    Utrolig fint garn du har fått tak i, gleder meg til å se hva det blir til slutt:)

    SvarSlett
  4. Én eneste garnbutikk?? Skandale! Nydelige bilder, så fantastisk fint og stemningsfullt hus på førstebildet... *drømme*

    Klem fra Rutheart (som ikke får profilen sin til å samarbeide)

    SvarSlett
  5. Trondheim Sentrum har nok flere garnbutikker enn bare 1 ja!

    Vi har Nøstebarn, Husfliden, Jens Hoff Trondheim Torg, Garnhuset og litt utenfor sentrum finner du Jens Hoff Solsiden, litt lenger bort for det finner du Jens Hoff City Syd og Jens Hoff Heimdal!

    Mvh Trønder

    SvarSlett
  6. Bluser som en rigtig dejlig tur, og noget skønt garn du har fået med hjem :)

    SvarSlett
  7. Lyder som - skulle der stå :))

    SvarSlett
  8. Oh, hvor smukke billeder af både garn og bygninger, det er mange år siden jeg har været i Norge, men naturen er bare så flot at man slet ikke kan forstå det. Må derop engang mere.

    SvarSlett
  9. Heisann. Anonym Trønder over her ramser heldigvis opp garnbutikkene. I tillegg finnes jo Nille og Rema som selger en del garn. Bittelitt garn har vel Sommer i Thomas Angells gate også.

    Ellers ser det ut som en herlig og innholdsrik ferie da. Og ta nå endelig med deg en sau hjem, jeg tror den ville fått det fint hos deg! =)
    Klem ;-)

    SvarSlett
  10. Gleder meg til å se hva du skal strikke av garnet du har kjøpt!
    Likte spesielt godt det øverste :O)

    SvarSlett
  11. Herlige bilder fra en herlig sommertur :)
    Gleder meg til å se hva du får ut av garnet du kjøpte :))

    SvarSlett
  12. dejlige feriebilleder. Altid godt at få købt lidt med hjem:-) Kh Christina

    SvarSlett
  13. Kul att se de fina bilderna från Röros och Trondheim, där var jag på besök när jag var liten :)
    Fina garner du köpt.

    SvarSlett
  14. Koselige bilder! Kos deg med det fine garnet! :)

    SvarSlett
  15. Vet ikke hvem som fortalte deg at det kun var 1 garnbutikk i Trondheim, men er redd de skrønte. Har selv besøkt flere garnbutikker i Trondheim og har forstått at jeg fortsatt har en del til gode.

    SvarSlett
  16. Måtte le litt når jeg så at vi hadde bare en garnbutikk. Heldigvis har du fått tips om noen andre over her også.
    Røros er bare nydelig, kan tenke meg en tur dit snart igjen.
    Klem Tone

    SvarSlett
  17. Hei! Deilig med nytt garn!! Fine bilder!! God ferie!! AnneK:-)

    SvarSlett
  18. Å, nå fikk jeg lyst på Rørostur igjen!
    Herlig garn du har kjøpt, og det blir spennende å se hva du får ut av det! Jens Hoff på Trondheim Torg hadde en kjempesøt barnegenser, strikket i to farger, av dette garnet - fristestrikk!

    Sauer er virkelig alrighte dyr :)

    SvarSlett
  19. Nidarosdomen er praktfull! Har vært ved den mange ganger, men har enda ikke "rukket" å få knipset noen bilder av den. Jeg er ikke så flink til å ha med meg kameraet ut på tur heller.

    Hadde tenkt å fortelle deg at det eksisterer mer enn en garnbutikken i sentrum, men så noen over her kom før meg med den informasjonen.;) Du får titte innom de andre garnbutikken neste gang du passerer Trondheim.:)

    SvarSlett
  20. Du kunne jo hatt et par sauer i hagen din. Tenk så perfekt! Noen høster epler og plommer, men du kunne høstet ull ;) Ha en herlig dag!

    SvarSlett
  21. Så deilige garn du har fått med deg hjem fra ferieturen! Fine bilder har du tatt, også. Nidarosdomen er et fantastisk byggverk.
    Et par sauer hadde vel gjort seg i hagen :)

    SvarSlett
  22. Hi hi, ja, sauer er absolutt all righte dyr. Herlig tur med andre ord. Severdigheter og garn :)
    Kos deg med nykjøpt garn, og rikig god helg
    Klem
    Randi

    SvarSlett
  23. Vad härligt det låter, att åka från garnbutik till garnbutik. :)

    SvarSlett
  24. Underbara garner och fina byggnader!

    SvarSlett
  25. Hej1 Så fina garner du hittat. Vi mötte också får och kor på vägarna och fjällen nu när vi var i Norge. Lite mysigt tycker jag.
    Kram Birgitta

    SvarSlett
  26. Sänder kärlek till erat land idag.♥
    Kram Johanna

    SvarSlett
  27. Så mye lekkert garn du fikk tak i. Ser ut som du har hatt en kjempe fin tur.

    SvarSlett
  28. Ert fantstiskt vackra land men så tragiskt där just nu. Tänker på er i all er sorg.

    SvarSlett
  29. Uh, du samler også garn ligesom mig. Har netop været på Island, hvor jeg havde 40 minutter (!) til shopping - og det var selvfølgelig garn jeg gik efter!!

    SvarSlett
  30. Så mykje spennande og flott garn du har kjøpt!

    SvarSlett
  31. Hei på deg Ulla-Bella ;oD

    Eg flire godt nå.... Trondheimdamene følger tydeligvis godt med.... ha ha ha Og godt e det, men eg har faktiskt to te!
    Siw på Quiltegården i Dronningensgate starter også opp med garn nå! Gjett om eg skal dit når eg komme hjem fra ferie... Hun skal ha "annet" garn enn Sandnes og Dale, så det tror eg blir absolutt verdt turen. Siw har også overtatt Syskrinet på Heimdal og vil ha både quiltestoffer og garn der også, i litt annen fargesjanger enn i byen.
    På Stoff og Stil der eg jobbe har vi også litt garn, har akkurat strikket et par raggsokker til datteren min av det garnet. De ble gode og varme....
    Så vi ønske deg hjertelig velkommen tilbake til Trondheim og garnbutikkene våre...

    God klem Hanne-Kristine

    SvarSlett

Ulla-Bella blir kjempeglad for dine hyggelige kommentarer:)