Oppleggs-metoder

Det finnes mange måter å legge opp sitt strikkearbeid på. Her har jeg samlet noen av dem for å prøve dem ut. Noen gir en mer elastisk kant, og andre gir en smalere/tettere oppleggskant.

Den første metoden ser lett ut, så den skal jeg nok klare....

Denne er litt mer vrien, men den skal være fin til blant annet votter.

Hvis man senere skal strikke i motsatt retning der oppleggskanten er, er dette en smart måte å legge opp på.

Denne metoden er fin å bruke ved ribbestrikk.
Da er det bare å finne sin favoritt!

15 kommentarer:

  1. Så lurt! Jeg har også tatt i bruk noen slike tips fra YouTube på bloggen og FB. Det tror jeg er lurt! Ha en fin kveld med å legge opp! ;-)

    SvarSlett
  2. Så kjekt å se andre måter å legge opp på . Det må jeg prøve ut.
    Ha en fin dag videre.

    SvarSlett
  3. Ja der er mange smarte måder at slå masker op på. Jeg har prøvet nr.3 og 4. med et fint resultat.
    God aften :)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for gode tips.
    Klem Tone

    SvarSlett
  5. Tak for tipsene - dem vil jeg se nærmere på. Fint med you tube, der har jeg fundet flere strikketeknikker:-)

    SvarSlett
  6. Mye smart her, skal merke meg tipsene. Er så glad jeg lærte meg elastisk avfelling for sjal, for det var en høydare:))
    Nyt uka videre, klemmings;)

    SvarSlett
  7. Tak for links. YouTube er en ren guldgrube...

    SvarSlett
  8. Heia.
    Jeg bruker nok den siste. Enkel, men jeg viste ikke at det var flere måter hi hi.
    Får utforske neste gang jeg setter igang med pinnene.
    Håper du har en fin sommer. I dag er den varmeste dagen her så langt og som et paradoks sitter jeg inne på nett. Bare en liten pause og jeg skal bare .....
    Hei hopp
    Randi

    SvarSlett
  9. Tusen takk for at du har funnet disse videoene! Kjekt å lære andre måter å legge opp på. Når det skal legges opp til neste par sokker, skal jeg prøve en av disse.
    Ønsker deg hjertelig til lykke på din fødselsdag :-)

    SvarSlett
  10. Tusen takk for tips!

    En fin helg til deg.

    SvarSlett
  11. Så praktisk å ha forskjellige oppleggsmetoder til forskjellig type strikking. Selv bruker jeg den siste, for den gir deg første omgang gratis og da er det mye lettere å strikke videre. Synes jeg! Men det er ikke sikkert alle er enig i det da. ;)
    Ha en fin dag. Klem =)

    SvarSlett
  12. Her må jeg nok innrømme at jeg kun visste om en velkjent metode for opplegg. Føler meg som en nybegynner i strikking til stadighet, når jeg forstår hvor mange strikketeknikker jeg ikke har hørt om en gang.

    Takk for tips. :)

    SvarSlett
  13. Her var det sannelig mye nytt å se :-) Jeg bruker ingen av disse måtene jeg....jeg lurer på om jeg ikke har min egen variant, tror aldri jeg har sett noen som legger opp slik som meg :-P Metoden du kan bruke om du skal strikke andre veien senere var jo rett og slett genial :-))

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  14. Så bra! Det er alltid moro med nye måter å gjøre ting på :-) Alle er lagret!

    SvarSlett
  15. Takk for tips:)
    Jeg har faktisk bare brukt 1 måte hele tiden jeg så hadde vert artig å prøve noe nytt:)

    SvarSlett

Ulla-Bella blir kjempeglad for dine hyggelige kommentarer:)